Liczba $(-2)$ jest miejscem zerowym funkcji liniowej $f(x)=mx+2$. Wtedy:
A. $m=3$
B. $m=1$
C. $m=-2$
D. $m=-4$
ROZWIĄZANIE:
Kolejne, bardzo łatwe zadanie.
Musimy wiedzieć co to jest miejsce zerowe funkcji. Oznacza to nic innego jak zerowanie się funkcji dla danego argumentu, u nas \[f(-2)=0.\]Zresztą możemy sobie łatwo wyobrazić, że miejsca zerowe to takie, w których funkcja przecina oś X.
Przykład, niezwiązany z zadaniem - na rysunku:
Rozwiążmy więc poniższe równanie, aby sprawdzić, która odpowiedź jest prawidłowa: \[f(-2)=0.\]Policzenie wartości funkcji dla argumentu $(-2)$ to podstawienie tej liczby w miejsce $x$ w wyrażeniu $f(x)=mx+2$. Do dzieła! \[f(-2)=m\cdot (-2)+2\] czyli \[0=m\cdot (-2)+2 |-2\] Przenosimy więc wyraz wolny: \[-2=m\cdot(-2) |:(-2)\] Dzielimy obustronnie przez (-2), które zbywa nam przy $m$: \[(-2):(-2)=m\] \[1=m\] Odpowiedź prawidłowa to B. $m=1$.
Musimy wiedzieć co to jest miejsce zerowe funkcji. Oznacza to nic innego jak zerowanie się funkcji dla danego argumentu, u nas \[f(-2)=0.\]Zresztą możemy sobie łatwo wyobrazić, że miejsca zerowe to takie, w których funkcja przecina oś X.
Przykład, niezwiązany z zadaniem - na rysunku:
Rozwiążmy więc poniższe równanie, aby sprawdzić, która odpowiedź jest prawidłowa: \[f(-2)=0.\]Policzenie wartości funkcji dla argumentu $(-2)$ to podstawienie tej liczby w miejsce $x$ w wyrażeniu $f(x)=mx+2$. Do dzieła! \[f(-2)=m\cdot (-2)+2\] czyli \[0=m\cdot (-2)+2 |-2\] Przenosimy więc wyraz wolny: \[-2=m\cdot(-2) |:(-2)\] Dzielimy obustronnie przez (-2), które zbywa nam przy $m$: \[(-2):(-2)=m\] \[1=m\] Odpowiedź prawidłowa to B. $m=1$.
Zadanie domowe:
Liczba $3$ jest miejscem zerowym funkcji liniowej $f(x)=mx-6$. Wtedy:
A. $m=-1$
B. $m=-2$
C. $m=1$
D. $m=2$
zad. dom. odpowiedź: D?
OdpowiedzUsuńyes:)
Usuń